مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 اسفند 1401 ساعت 06:452023-03-17سياسي

داغ هایی که در سال گذشته بر دل «موسیقی» نشست/ روی نت وداع


سال 1401 یکی از غم انگیزترین و تاسف بارترین دوره هایی از فعالیت هنرمندان موسیقی کشورمان بود که متاسفانه به دلایل مختلف دار فانی را وداع گفتند.

- خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی: در آستانه به پایان رسیدن سال، یکی از عمده وظایفی که رسانه ها برای ثبت و ضبط در تاریخ دارند، رجوع به آمار و تعداد افراد شاخص و شناخته شده درگذشته هر حوزه فعالیتی است که هنر موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فرآیندی حزن انگیز که فقدان هرکدام از این بزرگواران مشتمل بر خاموشی و کم سو شدن بخش روشنی از موسیقی ایران است که متاسفانه و همواره دربرگیرنده ثمرات ناخوشایندی برپیکره این هنر ارزنده و شریف موسیقی کشورمان است.

به طورحتم بازتاب آنجه از فقدان و درگذشت این هنرمندان ارزنده در نوشتارهای رسانه ای ثبت می شود، نمی تواند جایگزینی بر هنر شایسته و موثر هریک از آنان باشد، اما حداقل یک یاداوری دوباره و شاید چندباره برای از دست دادن افرادی است که غروب آنان در آسمان موسیقی ایران ضررهای جبران ناپذیری را بر آسمان فرهنگ و هنر ایران زمین وارد می کند.

ضررهایی که اکر برای ثبت و ضبط هریک از آنها و البته تلاش برای عرضه هرکدام کاری نکنیم، طی سال های پیش رو شاهد اتفاقات بسیار ناگواری خواهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داغ هایی که در سال گذشته بر دل «موسیقی» نشست/ روی نت وداع

داغ هایی که در سال گذشته بر دل «موسیقی» نشست/ روی نت وداع