مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 اسفند 1401 ساعت 09:002023-03-10اجتماعي

تندیس گونه نادر سمندر کردستانی در سردشت نصب شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: تندیس گونه نادر سمندر کردستانی در راستای توجه ویژه به محیط زیست در پارک گولان این شهر نصب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خالد بایزیدی در این زمینه اظهار کرد: مجسمه سمندر خال زرد کردستانی از گونه های شاخص و مهم حیات وحش زاگرس و چشمه سارهای این منطقه، توسط شهرداری و به پیشنهاد اداره حفاظت محیط زیست سردشت ساخته و در پارک گولان نصب شده است.

وی اضافه کرد: هر کدام از این تندیس ها در ابعاد 180 در 50 سانتی متر ساخته و برای ساخت آنها 400 میلیون ریال از محل اعتبارات فرهنگی شهرداری هزینه شده است.

بایزیدی افزود: این اقدام محیط زیستی در راستای شناساندن گونه های مهم و شاخص جانداران وحشی و بومی شهرستان و حفاظت از آنها در جهت جلوگیری از انقراض نسل این گونه های باارزش انجام شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: این شهرستان با دارابودن پوشش گیاهی و زیستگاه های منحصر بفرد طبیعی، محل زیست انواع گونه های نادر و مهم جانوری و در خطر انقراض شامل خرس قهوه ای، سنجاب زاگرسی، سمندر کردستانی، گراز وحشی و لاک پشت مهمیزی است.

وی ادامه داد: سردشت دارای منطقه حفاظت شده میرآباد به مساحت 11 هزار 500 هکتار است که از سال 1386 ثبت و جزو مناطق چهارگانه تحت اختیار سازمان حفاظت محیط زیست بوده و بسیاری از گونه های شاخص گیاهی و ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندیس گونه نادر سمندر کردستانی در سردشت نصب شد

تندیس گونه نادر سمندر کردستانی در سردشت نصب شد