مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اسفند 1401 ساعت 11:452023-03-04اقتصادي

جای خالی صنایع استان مرکزی در طرح درختکاری 16 میلیونی


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: صنایع استان مرکزی تا امروز در اجرای طرح مردمی کاشت 16 میلیون اصله درخت در استان مشارکتی نداشته اند.

- ایسنا/مرکزی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: صنایع استان مرکزی تا امروز در اجرای طرح مردمی کاشت 16 میلیون اصله درخت در استان مشارکتی نداشته اند.

سینا دردانی 13 اسفندماه 1401 در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته منابع طبیعی، با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال 1402 تا 1405 در کشور، سهم استان مرکزی را 16 میلیون اصله درخت(کاشت سالانه 4 میلیون درخت) عنوان کرد و افزود: با توجه به تخریب جنگل ها در دنیا شاهد افزایش گازهای گلخانه ای هستیم.

ایران رتبه ششم جهان در تولید کربن و رتبه 42 را در طرح ترسیب کربن دارد.

در حالی که تلاش بر این است که تولید کربن تا 2050 به صفر برسد، اما همچنان شاهد افزایش تولید آن هستیم برهمین اساس در آینده با تغییرات اقلیمی روبرو خواهیم شد به همین دلیل با توجه به شرایط موجود، نیازمند اجرای طرح های درختکاری هستیم.

وی اضافه کرد: براساس طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به لحاظ فنی، احیا و توسعه جنگل و فضاهای سبز شهری، احیای بیابان و زراعت چوب مدنظر است، از طرفی باید مشارکت مردم و نهادها و ارگان های مختلف را به صورت جدی در اختیار داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی صنایع استان مرکزی در طرح درختکاری 16 میلیونی

جای خالی صنایع استان مرکزی در طرح درختکاری 16 میلیونی