مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 10:402023-03-13پزشكي

مردم از مصرف قارچ های خود رو پرهیز کنند/ کلاهک های مرگ آور+ عکس


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در خصوص مصرف قارچ های خودرو و سمی در ابتدای فصل بهار هشدار داد و گفت: این مسمومیت در مناطق غربی، کوهستانی و مرطوب کشور شایع است و می تواند منجر به فوت، - علیرضا حقیقت، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت وگو با فارس در مورد مصرف قارچ های خودرو و سمی در ابتدای فصل بهار هشدار داد و اظهار داشت: این مسمومیت در مناطق غربی، کوهستانی و مرطوب کشور شایع است و می تواند منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری در بیمارستان شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به شهروندان توصیه کرد از مصرف قارچ های خود رو مخصوصا قارچ هایی که در کنار تنه درختان (به خصوص درختان خشک شده) می رویند و یا قارچ های فله ای جمع آوری شده توسط افراد بومی، خودداری کنند.

وی افزود: لازم است شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده خود، تنها قارچ هایی را که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی های دارای مجوز می باشند، خریداری و مصرف کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی، تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل است، اظهار کرد: تنها متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی قادر به این تشخیص هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم از مصرف قارچ های خود رو پرهیز کنند/ کلاهک های مرگ آور+ عکس

مردم از مصرف قارچ های خود رو پرهیز کنند/ کلاهک های مرگ آور+ عکس