مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اسفند 1401 ساعت 11:152023-03-11سياسي

25 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را افتتاح شد


با حضور وزیر راه و شهرسازی 25 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور افتتاح و عملیات اجرایی بزرگراه کهورستان- لار نیز آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صبح شنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از معاونان وزارت راه و شهرسازی چند پروژه مهم در حوزه راهداری هرمزگان به بهره برداری رسید.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحل جنوب کشور بندر در جنوب شرق شروع شده و در شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد.

این پروژه به طور 1850 کیلومتر در استان های خوزستان بوشهر و هرمزگان و همچنین سیستان و بلوچستان قرار دارد.

نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز ، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آبهای آزاد و همچنان سواحل زیبا و منحصر به فرد از جایگاه خاص و ویژه در اقتصاد دریا محور برخوردار است.

با عنایت به توسعه اقتصاد دریای جنوب کشور در جنوب و با توجه به قطب اقتصادی استان های جنوبی نقش عمده درآمد کشور از استانها و اهمیت حمل و نقل باری کشور در نوار ساحلی ضرورتی انکارناپذیر است لذا تکمیل این بزرگراه می تواند در تسهیل و برقراری ترافیک بین صنایع و بنادر جنوب کشور ، توسعه گردشگری ، کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را افتتاح شد

25 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را افتتاح شد