مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اسفند 1401 ساعت 08:402023-03-05حوادث

ثبت جهانی 50 هزار هکتار از جنگل های هیرکانی گیلان


سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از ثبت جهانی 50 هزار هکتار از جنگل های هیرکانی استان خبر داد و گفت: جنگل های هیرکانی بوسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاهرود رودبار ثبت جهانی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرخوش کرم زاده شامگاه شنبه در گفتگو ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: حدود 565 هزار هکتار جنگل در گیلان وجود دارد که عرصه های بسیار ارزشمند این استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه آفات، آتش سوزی و قاچاق جنگل ها در گیلان عموماً تک پایه ای است، افزود: آفات جنگل ها و مراتع بیشتر تک پایه ای رخ می دهد و گسترده و فراگیر نیست و همین مهم در خصوص آتش سوزی و قاچاق نیز صدق می کند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از حریق 6 هکتار از جنگل های این استان در هفته های اخیر خبر داد و اضافه کرد: در این آتش سوزی ها که در مناطق مختلف استان اتفاق افتاده بود خسارت زیادی به جنگل ها و مراتع وارد شد.

کرم زاده از ثبت جهانی 50 هزار هکتار از جنگل های هیرکانی گیلان خبر داد و بیان کرد: جنگل های هیرکانی بوسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاهرود رودبار با گذر از استانداردها، ثبت جهانی شد.

وی با بیان اینکه کمیته راهبردی حفاظت از جنگل های هیرکانی در گیلان تشکیل شده است، افزود: تهیه و تدوین طرح های پایدار مدیریت جنگل های هیرکانی تحقق یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی 50 هزار هکتار از جنگل های هیرکانی گیلان

ثبت جهانی 50 هزار هکتار از جنگل های هیرکانی گیلان