مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اسفند 1401 ساعت 15:002023-03-19سياسي

توسعه همه جانبه روابط با عراق سرعت خواهد گرفت


با اجرای دقیق توافق نامه امنیتی میان ایران و عراق زمینه های توسعه همه جانبه روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی، - بیش از پیش فراهم خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازو دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که صبح امروز یکشنبه به دعوت رسمی قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به این کشور سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به تلاش های مشترک دو کشور طی ماه های گذشته برای تنظیم و نهایی سازی توافق نامه امنیتی جامع که تضمین کننده ثبات و بهبود شرایط امنیتی در مرزهای دو کشور خواهد بود تصریح کرد: با اجرای دقیق مفاد این توافق نامه علاوه بر کاهش قابل ملاحظه تهدیدات تروریستی و جلوگیری از ایجاد ناامنی های مرزی، زمینه های توسعه همه جانبه روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی، بیش از پیش فراهم خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منشأ اصلی ناامنی در منطقه و عراق را ناشی از سیاست ها و اقدامات بحران زای آمریکا می داند، اظهار داشت: شیطنت های آمریکا همچنان ادامه دارد و تداوم این روند که مخل امنیت و ثبات در منطقه است قابل تحمل نیست.

شمخانی ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را نمونه بارزی از سیاست های بحران ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همه جانبه روابط با عراق سرعت خواهد گرفت

توسعه همه جانبه روابط با عراق سرعت خواهد گرفت