مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اسفند 1401 ساعت 21:452023-03-14سياسي

جلال زاده: ایران همواره از یک عراق پیشرفته و با ثبات حمایت می کند


رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس روابط فی مابین ایران و عراق را علی رغم فراز و فرودهای سال های گذشته، خوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از یک عراق پیشرفته و با ثبات حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، وحید جلال زاده در دیدار با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق ضمن یادآوری پیشینه و قرابت مذهبی و فرهنگی مردم دو کشور، روابط فی مابین را علی رغم فراز و فرودهای سال های گذشته، خوب و مناسب عنوان کرد و ضمن ابراز خوشحالی از استقرار دولتی مقتدر در عراق، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از یک عراق پیشرفته و با ثبات حمایت می کند.

وی ضمن ابراز تشکر از میزبانی بغداد در پنج دوره مذاکرات میان  ایران و عربستان و نقش دولت عراق در احیاء روابط این دو کشور گفت: ایران از نقش آفرینی عراق در منطقه خوشحال است و از آن استقبال می کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور خواستار حمایت بیشتر دولت عراق از موافقت نامه امنیتی فی مابین مبنی بر حضور موثرتر دولت مرکزی عراق در اقلیم کردستان شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد تا اتفاقات اقلیم کردستان این روابط را تحت الشعاع قرار دهد و هرگونه حضور گروهک های معاند با ایران، در جدار مرزی خود با عراق را نمی پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلال زاده: ایران همواره از یک عراق پیشرفته و با ثبات حمایت می کند

جلال زاده: ایران همواره از یک عراق پیشرفته و با ثبات حمایت می کند