مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اسفند 1401 ساعت 19:412023-03-08پزشكي

موادی که شناسنامه زندگی تان را باطل می کند!


متخصص طب اورژانس مهمترین نکات در استفاده از پاک کننده ها را برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن امیری، متخصص طب اورژانس و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیمادر خصوص مراقبت های لازم هنگام استفاده از شوینده ها به گفت وگو پرداخت.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که آسیب های استفاده نادرست از مواد شوینده کدامند؟ گفت: مواد شوینده به سه دسته تقسیم می شوند: شوینده های معمولی (مایع صابون، مایع ظرفشویی) که تنها عوارض آنها حساسیت های پوستی است.

کارشناس برنامه، سفید کننده ها (محلول اسیدی وایتکس) را دومین دسته از شوینده ها دانست که گاز حاصل از آن با مسمومیت استنشاقی همراه است، این گاز در افراد مبتلا به آسم و یا کسانی که حساسیت های ریوی دارند، با خس خس سینه و تنگی نفس همراه است.

امیری سومین دسته از شوینده ها را مواد شوینده قلیایی (جرمگیر و لکه برها) دانست که بیشتر در نظافت سرویس های بهداشتی مصرف می شوند.

وی گفت: خیلی از بانوان برای تاثیر بیشتر، مواد مختلف شوینده را با هم ترکیب می کنند غافل از اینکه باعث متصاعد شدن گازهای سمی می شود که حتی می تواند منجر به مرگ شود.

امیری ادامه داد: لوله باز کن ها اسید محسوب می شوند و بسیار قوی هستند، بعضی از افراد به اشتباه از فرم های صنعتی این مواد استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موادی که شناسنامه زندگی تان را باطل می کند!

موادی که شناسنامه زندگی تان را باطل می کند!