مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اسفند 1401 ساعت 08:402023-03-07بين الملل

بحران انرژی و اقتصادی موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند


عضو هیئت عملی دانشگاه استانبول با اشاره به سیاست اشتباه اروپا در جنگ اوکراین می گوید بحران انرژی و اقتصادی موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل_ آذر مهدوان: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) و پس از آن شنیدن زمزمه هایی از خروج احتمالی ایتالیا و لهستان از این نهاد، افزایش رفتارهای نژادپرستانه و سخنان نفرت پراکن و در نهایت تظاهرات طولانی مدت جلیقه زردها در پاریس از جمله عواملی هستند که نشان می دهد ادامه حیات اتحادیه اروپا با چالش هایی همراه خواهد بود؛ موضوعی که نتایج نظرسنجی اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) مستقر در بروکسل نیز آن را تأیید می کند.

چشم انداز ادامه ساختار این اتحادیه در حالی با شک و تردید روبرو شده که کشورهای اروپایی پس از سیاست های استعمارگرایانه شان با هدف جلوگیری از مورد هجوم قراردادن منافع یکدیگر و ممانعت از بروز جنگ جهانی سوم این اتحادیه را تشکیل دادند.

اما آنچه امروز در رفتار اتحادیه اروپا ملاحظه می شود در عمل همکاری نکردن و اتحاد سست میان کشورهای عضو آن است.

اگر چه با آغاز جنگ اوکراین انتظار می رفت کشورهای اروپایی متحدتر شوند، بحران انرژی و اقتصادی و در نتیجه مواضع متفاوت کشورهای عضو نشان می دهد جنگ در اروپای شرقی اختلافات موجود در داخل اتحادیه را آشکارتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران انرژی و اقتصادی موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند

بحران انرژی و اقتصادی موجودیت اتحادیه اروپا را تهدید می کند