مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 14:252023-03-06اجتماعي

تغییرات اقلیم منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرهای ایران می شود


عضو کارگروه تغییرات اقلیم فرهنگستان علوم با بیان اینکه روند کاهشی وزش باد منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرها در ایران می شود، گفت: میانگین سرعت باد دارای روند کاهشی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر مجید حبیبی نوخندان عضو کارگروه تغییرات اقلیم فرهنگستان علوم امروز در گردهمایی موزه های علوم و دانشگاهی و تغییرات اقلیمی که در موزه علم و فناوری برگزار شد گفت: از زمانی که بشر اقدام به توسعه فعالیت ها و محیط زندگی خود کرده، مقوله تغییر اقلیم آغاز شد؛ چرا که در این زمان اقدام به اهلی سازی و پرورش حیوانات، مهاجرت با استفاده از حیوانات رام شده، توسعه قلمرو خود، ساخت سرپناه و مسکن کرده است.

نوخندان، نیاز به آب را از دیگر اقدامات بشر برای تغییر اقلیم دانست و یادآور شد: بشر برای رفع نیاز دایمی خود به آب اقدام به حفر چاه ها و قنوات کرد و متعاقب آن کشت محصولات کشاورزی را توسعه داد.

توسعه شهرها و تغییر کاربری از اقدامات بشر است.

عضو کارگروه تغییر اقلیم فرهنگستان علوم با اشاره به عوامل موثر در تغییر اقلیم را عوامل طبیعی و انسانی گفت: از 200 سال قبل روند افزایش دمای کره زمین و به ویژه از سال 1850 تا 2020 رخ داد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه هواشناسی گفت: بر اساس مطالعات جهانی، با توجه به روند رشد جمعیت، دمای کره زمین تا سال 2100 تا 6 درجه سانتی گراد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیم منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرهای ایران می شود

تغییرات اقلیم منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرهای ایران می شود