مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اسفند 1401 ساعت 12:052023-03-14اجتماعي

کوه؛ تجربه ناب رهایی، 20 سانتی متر بالاتر از زمین!


این که وقتی به بالای توچال می رسی که 2000 متر با سطح زمین اختلاف دارد مثل این است که بالای برج خلیفه دوبی رفته ای و با آسانسور بازگشته ای و دوباره رفته ای.

- آن دو هزار متر اختلاف اما در وجه مادی قضیه است.

تجربه معنوی همان حس 10 یا 20 سانتی متر است که انگار جسم ما از روی زمین فاصله گرفته است!    عصر ایران؛ مهرداد خدیر- فصل نامه صنوبر با موضوع طبیعت و محیط زیست در شماره تازه خود به کوه و کوه نوردی و کوهستان های ایران پرداخته و مجموعه ای بسیار خواندنی را گرد آورده که مخاطب را غرق لذت و اندیشه می کند و از حال و هوای کوه نوردی به مثابه صرفاً یک ورزش کاملا فاصله دارد.

   انگیزه این نوشته اما معرفی این مجله نیست و چون حال و هوای نوروزی هم دارد به ایام عید و معرفی ویژه نامه های نوروزی مطبوعات موکول کرده ایم.

بلکه به خاطر نکات و موضوعات جذاب و بکر و تازه ای است که در نشست دوشنبه عصر بخارا مطرح شد و دریغ بود اگر با مخاطبان عصر ایران در میان نگذارم با این افسوس مضاعف که در کشوری زندگی کنیم که قریب نیمی از آن کوهستانی باشد و ادبیات ما هم سرشار از اشاره به کوه و تاریخ معاصر و حتی فعالیت گروه های سیاسی و غالباً چپ در حال و هوای کوه و کوهستان بوده باشد و پایتخت هم شهری کوه پایه ای و برای هر تهران نشینی دست کم توچال در دست رس اما جز قلیلی دیگران با کوه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه؛ تجربه ناب رهایی، 20 سانتی متر بالاتر از زمین!

کوه؛ تجربه ناب رهایی، 20 سانتی متر بالاتر از زمین!