مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اسفند 1401 ساعت 09:352023-03-12اجتماعي

درنای بلژیکی از پرواز با امید جاماند/ طراحی 4 برنامه


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به جاماندن درنای رویا از امید در طول مسیر پروازی گفت: این درنا در صحت و سلامت به سر می برد.

- عطاء الله کاویان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مردم محلی عصر دیروز در اراضی شالیزاری عباس آباد پرنده ای را مشاهده و گزارش کردند، افزود: این درحالی که هفته قبل مهاجرت امید و رؤیا به سمت سیبری آغاز شده بود.

وی افزود: در گذشته از مردم خواسته بودیم اگر در طول مسیر پروازی پرنده ای را با مشخصات درنا مشاهده کردند، اطلاع رسانی کنند و پس از اطلاع رسانی، تیم اعزامی از محیط زیست به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که درنا رؤیا توانست تا فاصله 150 کیلومتر در مسیر را پرواز کند و همکاران عباس آباد درنای رؤیا را در صحت و سلامت با واکنش های کاملاً طبیعی مشاهده کردند.

کاویان یادآور شد: طبق برنامه صورت گرفته درصدد هستیم تا طبق هماهنگی با سازمان های مربوطه بین المللی و مرکز تکثیر و حفاظت کشور بلژیک، طرح ها و برنامه ها را درباره درنای رؤیا اجرا کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: مطابق با پیش بینی ها، چهار سناریو برای این پروژه بین المللی طراحی شد و یکی از سناریوها این بود که این دو پرنده مهاجرت را با هم آغاز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درنای بلژیکی از پرواز با امید جاماند/ طراحی 4 برنامه

درنای بلژیکی از پرواز با امید جاماند/ طراحی 4 برنامه