مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اسفند 1401 ساعت 14:252023-03-07دانش

انتخاب بیش از 140 طرح صنعتی برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، با توجه به نقش پژوهش و فناوری در توسعه جوامع و اثرگذاری دانشگاه ها در این موضوع، - معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب بیش از 140 طرح صنعتی برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در سال 1401 خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، با توجه به نقش پژوهش و فناوری در توسعه جوامع و اثرگذاری دانشگاه ها در این موضوع، لزوم ارتباط آن ها با صنایع و دستگاه های اجرایی در سال های اخیر بیش از پیش پر رنگ شده است.

بنیان نهادن اقتصاد کلان کشور بر مبنای دانش و رفع نیاز ها و مشکلات صنایع داخلی و بی نیاز کردن آن ها از وابستگی های خارجی از رسالت های اصلی دانشگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، در این خصوص اظهار داشت: اجرای طرح ها و تحقیقات پژوهشی در دانشگاه ها نقش به سزایی در رشد و پیشرفت جامعه دارد.

دانشگاه ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به صورت منطقی و هدفمند ارتباط خود با جامعه و صنعت را افزایش دهند.

در این مسیر اهمیت مستندسازی و معرفی دستاورد های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور بیش از پیش به چشم می آید؛ لذا دفتر ارتباط با جامعه و صنعت هر ساله اقدام به شناسایی و تدوین قرارداد های برگزیده دانشگاه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب بیش از 140 طرح صنعتی برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور

انتخاب بیش از 140 طرح صنعتی برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور