مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 07:502023-03-06سياسي

نهادهایی که می توانند به رصدخانه مهاجرت برای ارائه آمارهای شفاف بپیوندند


رصدخانه ملی مهاجرت که ماموریت ارائه گزارش های مهاجرت ها را برای خود تعریف کرده است، این روزها با انتشار اخباری مبنی بر ممنوع المصاحبه شدن مدیر رصدخانه مهاجرت، - رصدخانه ملی مهاجرت که ماموریت ارائه گزارش های مهاجرت ها را برای خود تعریف کرده است، این روزها با انتشار اخباری مبنی بر ممنوع المصاحبه شدن مدیر رصدخانه مهاجرت، دستخوش چالش هایی شده است و این در حالی است که می توان با ایجاد شبکه ای از نهادهای تولیدکننده آمارها، به تصمیم سازان در ارائه تصویر روشن از خروج نخبگان یاری رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر مهاجرتی، فرار مغزها تلقی نمی شود، بلکه پرواز سرمایه های انسانی زمانی فرار مغزها نامگذاری می شود که نرخ بالایی از مهاجرت ها در میان اشخاص با استعداد و نخبه ایجاد شود.

از این رو است که اکثر کشورهای دنیا رصد مهاجرت ها را در دستور کار دارند تا با بررسی آمارهای ورودی و خروجی ها، اطلاعات کاملی از وضعیت مهاجرت افراد اثرگذار جامعه داشته باشند.

بر اساس این داده ها است که سیاستگذاران برای ایجاد زیر ساخت های مؤثر برای نگهداشت جامعه نخبگانی در کشور خود، برنامه ریزی می کنند.

بر اساس این اهداف بوده است که رصدخانه مهاجرت ایران به عنوان اولین نهاد پژوهشی کشور در زمینه تحلیل داده های مهاجرتی از سال 1397 با همکاری معاونت علمی و فناوری وقت ذیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادهایی که می توانند به رصدخانه مهاجرت برای ارائه آمارهای شفاف بپیوندند

نهادهایی که می توانند به رصدخانه مهاجرت برای ارائه آمارهای شفاف بپیوندند