مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اسفند 1401 ساعت 14:202023-03-12اجتماعي

تداوم ریزگردهای «آق بلاغ مصطفی خان» و تصمیماتی که بر زمین ماند


ریزگردهای «آق بلاغ مصطفی خان» در حالی شروع شده است که در یک سال گذشته هیچ اقدام عملی از طرف دستگاه های اجرایی برای کنترل ریزگردها انجام نشده است.

- نمین ـ ریزگردهای آق بلاغ مصطفی خان در حالی شروع شده است که در یک سال گذشته هیچ اقدام عملی از طرف دستگاه های اجرایی برای کنترل ریزگردها انجام نشده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سولماز پورنعمت: پدیده گرد و غبار یکی از پدیده های مخرب مناطق خشک و بیابانی است این پدیده اکنون در بسیاری از مناطق کشور به یکی از معضلات زیست محیطی تبدیل شده است.

آق بلاغ مصطفی خان شهرستان نمین در استان اردبیل هم یکی از این مناطق در معرض خطر است که وجود خشکسالی های متناوب سال های اخیر، کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی، انتقال آب ویلکیج به شهر اردبیل، استقرار صنایع آب بر، چرای بی رویه، از بین بردن چمنزارها و کشاورزی غیر اصولی باعث فرسایش خاک و به وجود آمدن پدیده گرد و غبار در این روستا شده است.

تلنبار شدن خاک بین معابر و ساختمان های روستا و زمین های کشاورزی موجب مهاجرت اهالی به شهرها شده است که همین موضوع آینده اقتصادی این منطقه و حتی شهر اردبیل را نیز به خطر می اندازد.

هم اکنون محدوده گرد و غبار در روستای مذبور به 100 هکتار رسیده است و اداره محیط زیست استان اردبیل محدوده بالفعل و بالقوه منطقه برای تبدیل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم ریزگردهای «آق بلاغ مصطفی خان» و تصمیماتی که بر زمین ماند

تداوم ریزگردهای «آق بلاغ مصطفی خان» و تصمیماتی که بر زمین ماند