مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اسفند 1401 ساعت 10:352023-03-07بين الملل

ائتلاف مخالفان برای شکست اردوغان / کاندیدای واحد معرفی شد


اگرچه در چند سال اخیر قلیچ داراوغلو تلاش کرده با دعوت از اقلیت ها و جذب احزاب راست گرا، دامنه مقبولیت حزب خود را گسترش دهد.

- اگرچه در چند سال اخیر قلیچ داراوغلو تلاش کرده با دعوت از اقلیت ها و جذب احزاب راست گرا، دامنه مقبولیت حزب خود را گسترش دهد.

ائتلاف شش حزب مخالف دولت ترکیه، کمال قلیچ داراوغلو رهبر حزب جمهوری خلق را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از بی بی سی، کمال قلیچ دار اوغلو که به علت شباهتش به مهاتما گاندی به کمال گاندی یا گاندی ترکیه شهرت یافته 74 سال دارد با منش و لحن آرام در گفتارش، به نوعی نقطه مقابل رجب طیب اردوغان است که سیاست مداری با لحن آتشین و کاریزماتیک شناخته می شود.

انتخابات قرار است چهاردهم مه (24 اردیبهشت) برگزار شود و حتی پیش از اعلام این نامزدی هم با توجه به تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه، انتظار می رود رجب طیب اردوغان برای پیروزی مجدد در انتخابات با مشکلات جدی روبرو شود.

کمال قلیچداراوغلو، اقتصاددان و سیاستمدار کهنه کار ترکیه، رهبر حزب جمهوری خواه خلق، اصلی ترین حزب مخالف دولت و بزرگترین حزب لاییک ترکیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف مخالفان برای شکست اردوغان / کاندیدای واحد معرفی شد

ائتلاف مخالفان برای شکست اردوغان / کاندیدای واحد معرفی شد