مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اسفند 1401 ساعت 19:212023-03-03پزشكي

ساخت دست مصنوعی هوشمند در کشور/ موفقیت محققان کشور در تولید 6 داروی جدید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از نیشابور، پیرحسین کولیوند عصر امروز در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید باغرود نیشابور، اظهار کرد: معاونت بهداشت درمان توانبخشی جمعیت هلال احمر با همکاری چند شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دست مصنوعی هوشمند شدند که این در دنیا بی نظیر است.

  رییس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: در تولید دارو شرکت های تولید دارو و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر با استفاده از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید 6 داروی جدید شدند .

کولیوند تصریح کرد: در گذشته بیشتر داروها را وارد می کردیم اما در حال حاضر 95 دارو را با کمک شرکت های دانش بنیان در داخل کشور تولید می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در ترکیه و سوریه، اظهار کرد: در زلزله اخیر ترکیه 100 کشور برای کمک به زلزله زدگان ترکیه و چند کشور هم برای کمک به سوریه آمدند اما تنها کشوری که از صلیب سرخ جهانی لوح تقدیر گرفت ایران بود که این نشان از توان، قدرت و ظرفیت جمعیت هلال احمر ایران در داخل و خارج کشور دارد.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در زلزله خوی دیوار برخی منازل ریخت اما هیچ سقفی پایین نیامده بود، اضافه کرد: در خوی 2700 منزل قابل سکونت نبود و 7000 منزل هم ترک خورده بود که نیروهای هلال احمر تا صبح  همه مردم را اسکان داده و ظرف 5 ساعت عملیات جستجو و نجات تمام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دست مصنوعی هوشمند در کشور/ موفقیت محققان کشور در تولید 6 داروی جدید

ساخت دست مصنوعی هوشمند در کشور/ موفقیت محققان کشور در تولید 6 داروی جدید