مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اسفند 1401 ساعت 15:112023-03-07سياسي

صندوق های قرض الحسنه بر مدار رشد یا افول


پس از حدود یک دهه سکوت مراجع قانون گذاری و نهادهای نظارتی در مورد صندوق های قرض الحسنه در مهر امسال «دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت، نظارت و انحلال صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای» به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و جایگزین دستورالعمل مصوب سال 1388 شد.

- دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی، ایران قوی روی کار آمد.

بدون تردید مردمی بودن دولت آقای رییسی از ابعاد مختلف قابل مشاهده و تحسین است؛ اما بارها رهبر معظم انقلاب تأکید کرده اند که مردمی بودن دولت نباید به حضور بین مردم –که کار بسیاری شایسته ای است- متوقف شود و لازم است زمینه مشارکت مردم در تصمیم گیری، اقدام و نظارت در عرصه های مختلف از جمله مالی و اقتصادی فراهم شود.

صندوق های قرض الحسنه، مؤسسات مالی مردم نهادی هستند که با پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی رشد قابل توجهی پیدا کردند و در رفع بخشی از نیازهای خرد مردم موفق بوده اند؛ اما به مرورزمان به دلیل حمایت ناکافی و فراهم نشدن بستر مناسب فعالیت آن ها، از رونق آن ها کاسته شده و بعضاً ساختارهای رسمی جایگزین فعالیت های خودجوش و مردمی قرض الحسنه شده اند.

طبق آمارهای غیررسمی، از 6000  صندوق قرض الحسنه تک شعبه در سال 1389، در سال های اخیر حداکثر 2500 صندوق در حال فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق های قرض الحسنه بر مدار رشد یا افول

صندوق های قرض الحسنه بر مدار رشد یا افول