مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اسفند 1401 ساعت 18:052023-03-05اقتصادي

تعداد سهامداران خارجی بورس تهران چند نفر است؟


براساس آمار به دست آمده درحال حاضر حدود 39 کشور در بازار بورس ایران سرمایه گذاری کرده اند که از مهم ترین آن ها می توان به روسیه، آلمان، سوییس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازاوراق بهادار که به عنوان سرمایه گذاری خارجی در اوراق بهادار سرمایه ای و همچنین اوراق بهادار بدهی شناخته می شود، نوع خاصی از سرمایه گذاری است که با هدف کسب سود و بدون ایجاد منافع بلندمدت صورت می پذیرد.

در چند سال گذشته با توجه به وجود موانع گوناگون برای ورود و جذب سرمایه گذار خارجی، شاهد افزایش جذب سرمایه گذار خارجی، رشد ارزش سبد سرمایه گذاری خارجی و تعداد سرمایه گذار خارجی براساس آمار منتشرشده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.

براساس نتایج آمار منتشرشده توسط سازمان بورس می توان به این نتیجه رسید که افزایش نااطمینانی داخلی در این بازار تاثیر چندانی در کاهش میزان سرمایه گذاری خارجی ندارد و میزان سرمایه گذاری های خارجی بیشتر تابع افزایش ناملایمات بین المللی همچون کرونا یا عوامل دیگر است.

خارجی ها با چه شرایطی می توانند وارد بورس تهران شوند؟ براساس بند های آیین نامه سرمایه گذاری خارجی در جلسه مورخ 29/ 01/ 1389 هیات وزیران بنا به پیشنهاد شماره 221159 مورخ 22/ 01/ 1387 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (3) ماده (4) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، هر یک از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد سهامداران خارجی بورس تهران چند نفر است؟

تعداد سهامداران خارجی بورس تهران چند نفر است؟