مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اسفند 1401 ساعت 15:502023-03-09اقتصادي

تغییرات اقلیمی در ایران اثرات منفی بیشتری نسبت به جهان می گذارد


معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی گفت: تغییرات اقلیمی اثراث منفی در جهان دارد اما برای ایران که در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد اثرات منفی بیشتری به همراه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نقی شعبانیان ظهر پنج شنبه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در خراسان شمالی، اظهار کرد: اینک 14 میلیون و 500 هزار هکتار جنگل در سطح کشور وجود دارد که شامل 8.

7 درصد عرصه کشور خواهد می شود.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها در حوزه جنگل ها نسبت به دنیا در وضعیت مناسبی قرار نداریم و جزو کشورهای کم جنگل هستیم.

وی با اشاره به افزایش تخریب جنگل ها در کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه تخریب جنگل ها در سطح کشور افزایش یافته به گونه ای که این امر موجب گسترش ریزگردها و غبارها تا حاشیه دریای خزر نیز شده است.

شعبانیان گفت: جنگل های هیرکانی بیشترین تنوع ژنتیکی دنیا را دارد و در این میان جنگل های ایرانی از نظر تنوع ژنتیکی جزو جنگل های بی نظیر در دنیا است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: در پویش درخت کاری دنیا برخی از کشورها همچون عربستان با کاشت 50 میلیارد اصله درخت و ترکیه با چهار میلیارد و 500 هزار اصله، کاشت درختان زیادی را تعهد داده اند تا با این اقدام بتوانند تغییر اقلیم ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی در ایران اثرات منفی بیشتری نسبت به جهان می گذارد

تغییرات اقلیمی در ایران اثرات منفی بیشتری نسبت به جهان می گذارد