مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اسفند 1401 ساعت 09:352023-03-05اقتصادي

450 هزار اصله نهال رایگان در فارس توزیع می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: همزمان با هفته درختکاری 450 هزار اصله نهال به شکل رایگان در استان فارس توزیع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از 450 هزار اصله نهال به صورت رایگان در استان فارس توزیع می شود.

وی اضافه کرد: بیش از 10 میلیون هکتار اراضی ملی در استان فارس وجود داشته که دو میلیون و 200 هزار هکتار از این اراضی را عرصه های جنگلی تشکیل می دهد.

رضایی با بیان اینکه امسال همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرستان های فارس توسط ادارات منابع طبیعی و در شیراز با همکاری شهرداری در 14 نقطه به شکل رایگان نهال توزیع خواهد شد، گفت: نهال های پیش بینی شده متناسب با شرایط طبیعی مناطق و عمدتاً از انواع سرو، کاج، اکالیپتوس و زربین است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس همچنین از کاهش 96 درصدی آتش سوزی در مراتع و جنگل های فارس امسال در مقایسه با پارسال، ابراز خرسندی کرد و با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی 4 سال، گفت: این طرح از سال آینده اجرا می شود که سهم استان فارس 20 میلیون اصله نهال در سال نخست است که با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی تولید و توسط مردم کاشته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

450 هزار اصله نهال رایگان در فارس توزیع می شود

450 هزار اصله نهال رایگان در فارس توزیع می شود