مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 22:372023-03-13اجتماعي

آیین های نوروزی روستای کنگ؛ ازطبخ غذایی با نیم قرن قدمت تا پلوپزون


کنگ کهن از روستاهای زیبا و تاریخی بخش طرقبه به ماسوله خراسان رضوی معروف است که آیین ها و رسوم زیبایی برای نوروز دارد از طبخ غذایی با نیم قرن قدمت گرفته تا پلوپزون و برگه های خشکباری که تنقلات سفره های نوروزی مردم کنگ بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز، رسومات کهن و دیرینه که ریشه در عقاید و باورهای مردمی دارد همواره موردتوجه افراد جامعه بوده و هست، باگذشت زمان زیادی از پیدایش آن ها، بازهم در هرزمانی جذابیت های خاص خود رادارند.

یکی از آیین های قدیمی و با اصالت کشور ما نوروز است که رسوم و آداب خاصی در جای جای این سرزمین باشکوه دارد، آداب ورسومی که نشان از اصالت، هویت، فرهنگ، باورها و اعتقادات مردم همان منطقه دارد بعضی از این آداب ورسوم در همه جای کشور مشترک است اما بعضی از آن ها فقط خاص مردم یک شهر و روستا است.

شهر ییلاقی طرقبه و روستاهای زیبای آن علاوه بر جاذبه های توریستی و طبیعت زیبا و چشم نوازش، برای عید نوروز آداب ورسوم خاصی دارد که این آداب و سنن در بعضی از روستاهای آن منحصر به مردم همان روستا است.

در این گزارش سعی شده که به بعضی از این رسوم و آداب زیبا پرداخته شود هرچند شهر طرقبه و روستاهای آن دارای آداب ورسوم متنوعی است و نمی توان در این گزارش به آداب ورسوم همه روستاها و محلات طرقبه پرداخت اما به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های نوروزی روستای کنگ؛ ازطبخ غذایی با نیم قرن قدمت تا پلوپزون

آیین های نوروزی روستای کنگ؛ ازطبخ غذایی با نیم قرن قدمت تا پلوپزون