مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 15:052023-03-13بين الملل

حذف زبان انگلیسی از اسناد توافق ایران- عربستان، خشم آمریکا را در پی داشت


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که همه طرف های شرکت کننده در مذاکرات پکن توافق کردند که در جریان مذاکرات از زبان انگلیسی استفاده نکنند و مکاتبات و اسناد به زبان های عربی، - آمریکا همچنان در نگرانی های خود درخصوص نقش و نفوذ فزاینده چین در منطقه خاورمیانه، به ویژه بعد از توافق ریاض و تهران در پکن برای عادی سازی روابط دوجانبه، غرق است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که همه طرف های شرکت کننده در مذاکرات پکن توافق کردند که در جریان مذاکرات از زبان انگلیسی استفاده نکنند و مکاتبات و اسناد به زبان های عربی، فارسی و چینی بوده است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که حذف زبان انگلیسی در مذاکرات سه جانبه ایران، چین و عربستان سعودی نشانه آشکاری از نفوذ فزاینده پکن است.

این روزنامه به عنوان شاهد دیگری از نفوذ فزاینده چین، به نقل از همان منابع نوشت که شی جین پینگ، رییس جمهور چین در اواخر سال گذشته در جریان سفرش به ریاض پیشنهاد کرد “در سال جاری نشستی بین ایران و کشور های شورای همکاری خلیج فارس در پکن” برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف زبان انگلیسی از اسناد توافق ایران- عربستان، خشم آمریکا را در پی داشت

حذف زبان انگلیسی از اسناد توافق ایران- عربستان، خشم آمریکا را در پی داشت