مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اسفند 1401 ساعت 14:002023-03-07بين الملل

توضیحات معاون وزیر دادگستری درباره استرداد زندانیان افغانستانی


رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: جرم اکثر زندانیان افغانستانی که به کشورشان منتقل می شوند، مربوط به مواد مخدر است .

- رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: جرم اکثر زندانیان افغانستانی که به کشورشان منتقل می شوند، مربوط به مواد مخدر است .

عسکر جلالیان در گفتگو با ایسنا درباره هدف انتقال بیش از 200 نفر از زندانیان افغانستان از ایران به کشورشان گفت: به هر حال کسی که مرتکب جرمی می شود باید حقوقش را مراعات کنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری افزود: بر اساس اصل شخصی بودن مجازات کسی که مرتکب جرمی می شود نباید خانواده اش درگیر شود و در راستای منویات مقام معظم رهبری و تصریحات رییس قوه قضاییه این زندانیان را منتقل کردیم تا در کنار خانواده هایشان باشند و در کشور افغانستان ادامه محکومیتشان سپری شود و به آنها کمک کنیم تا خانواده هایشان آسیب نبینند.

وی تاکید کرد: نگاه ما یک نگاه انسان دوستانه و بشردوستانه است و با اجازه خود زندانی انتقال آنها انجام شده و در وهله دوم زندانی نباید شاکی خصوصی داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا جرایم این زندانیان سیاسی است و به طالبان مرتبط بودند، گفت: خیر، جرایمشان سیاسی نیست و انتسابی هم به طالبان نداشته اند و جرم این زندانیان عمدتا مربوط به مواد مخدر بوده است که جن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات معاون وزیر دادگستری درباره استرداد زندانیان افغانستانی

توضیحات معاون وزیر دادگستری درباره استرداد زندانیان افغانستانی