مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 08:202023-03-13سياسي

برگزاری نشست «زن در اسطوره» در دانشگاه فردوسی


کانون دختران ایران دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن علمی ادیان و عرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد، نشست «زن در اسطوره» از سلسله نشست های زن در اسطوره و عرفان را برگزار می کنند.

- کانون دختران ایران دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن علمی ادیان و عرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد، نشست زن در اسطوره از سلسله نشست های زن در اسطوره و عرفان را برگزار می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این نشست دوشنبه، 22 اسفند ماه، ساعت 12:15 الی 14، با سخنرانی دکتر منصور معتمدی _ عضو هیئت علمی گروه ادیان و عرفان تطبیقی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، در دانشکده الهیات و معارف اسلامی، سالن دکتر مشایی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه fum_iraniangirls_club@ در ارتباط باشند.

در دنیای اسطوره ایران باستان زن موجودی مقدس است و در آن اکثر خدایان مونث ترسیم شده اند، مونث بودن خدایان به دلیل پاکی و کاربری و زایش و.

بوده است زیراکه همه این صفات را در زن می داند.

در ایران باستان دوره ای که معروف به دوره مادر شاهی یا مادر سالاری است، دوره ای کوتاه بوده اما آثار آن در طول تاریخ باقی است، در ایران باستان رب النوع ها یا الهه هایی دیده می شود که به صورت ایزد بانو خودنمایی کرده و تا زمانی که تاریخ وجود دارد در میان کتیبه ها و نقش برجسته ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نشست «زن در اسطوره» در دانشگاه فردوسی

برگزاری نشست «زن در اسطوره» در دانشگاه فردوسی