مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اسفند 1401 ساعت 08:402023-03-11پزشكي

جایگزین نانویی پوست برای بهبود زخم ها تولید شد


محققان کشور در راستای ساخت و طراحی زخم پوش های نانولیفی حاوی نانوفیبریل های کیتوسان-روی سنتز شده به عنوان جایگزین زیستی پوست برای ترمیم زخم گام برداشتند.

- مرضیه رنجبر محمدی محقق پروژه طراحی تهیه زخم پوش با استفاده از ساختار نانولیفی کراتین-پلی وینیل الکل و پلی لاکتیک اسید بارگذاری شده با نانوفیبریلهای کیتوسانی و نانوذرات اکسید روی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پوست بزرگترین اندام بدن است، گفت: عملکرد اولیه پوست حفاظت از اعضای بدن مانند یک سد در برابر عوامل خارجی است.

دانشیار دانشگاه بناب با اشاره به سایر عملکردهای مهم پوست گفت: عبور و مرور اکسیژن و مواد و حفاظت از لایه های زیرین از دیگر عملکردهای پوست است که از دست رفتن بخش های بزرگی از آن به دلیل آسیب دیدگی یا بیماری سبب ناتوانی یا حتی مرگ فرد می شود.

به گفته این محقق، بنابراین، ایجاد جایگزین های پوستی مناسب در یک مدت زمان مشخص و کوتاه جهت ترمیم به موقع و مدیریت زخم های بزرگی مانند سوختگی، بستر و دیابتی ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از مواد زیست سازگار و زیست تخریب پذیری مانند پلیمر طبیعی کیتوسان در ساخت جایگزینهای پوستی از اهمیت زیادی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزین نانویی پوست برای بهبود زخم ها تولید شد

جایگزین نانویی پوست برای بهبود زخم ها تولید شد