مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اسفند 1401 ساعت 16:002023-03-14سياسي

مرکز تاب آوری زلزله غرب و مرکز آسیا افتتاح شد


به همت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی یونسکو در مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت ریسک و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا بر اساس پیشنهاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و با مصوبه مجمع عمومی یونسکو (پاریس)، هیات دولت و مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است.

ارائه خدمات فنی و تخصصی در زمینه کاهش ریسک زلزله، مدیریت بحران و ارتقای تاب آوری در برابر زلزله های احتمالی به کشورهای واقع در غرب و مرکز آسیا (بر اساس ویژگی های کالبدی، اجتماعی - اقتصادی و فرهنگی این کشورها) و تسهیل همکاری های بین المللی در زمینه ایمنی در برابر زلزله و مخاطرات طبیعی از مهمترین اهداف تشکیل این مرکز است.

براساس امضای موافقت نامه ای بین دبیر کل یونسکو و و دولت جمهوری اسلامی ایران، مهمترین ماموریت این مرکز کمک به دولت های منطقه برای توسعه نقشه راه و تدوین طرح جامع کاهش خطرپذیری زلزله در سطوح مختلف به منظور ارتقای تاب آوری در برابر زلزله و نیز شناسایی اولویت های ملّی و منطقه ای در زمینه کاهش خطرپذیری سوانح و پاسخ به نیازهای مرتبط تعریف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تاب آوری زلزله غرب و مرکز آسیا افتتاح شد

مرکز تاب آوری زلزله غرب و مرکز آسیا افتتاح شد