مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اسفند 1401 ساعت 18:242023-03-14سياسي

دستغیب: گزارش های دیوان محاسبات باید مبنای تصمیم گیری های اقتصادی باشد


گزارش های دیوان محاسبات باید مبنای تصمیم گیری های اقتصادی باشد و براساس آن ارزیابی عملکرد از مسئولیت های مدیران صورت بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور به منظور بررسی پیشنهادهای مربوط به فرآیند تهیه، تصویب و ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 1401 کل کشور با حضور سید احمدرضا دستغیب رییس کل، دادستان و معاونان و مستشاران این نهاد نظارتی برگزار شد.

دستغیب در این جلسه ضمن تأکید بر اثرگذاری و لزوم ارائه به موقع و گزارش تفریغ بودجه، اظهار کرد: گزارش های دیوان محاسبات باید مبنای تصمیم گیری های اقتصادی باشد و براساس آن ارزیابی عملکرد از مسئولیت های مدیران صورت بگیرد.

 وی با اشاره به پیشرفت های گزارش دهی طی سال های اخیر در دیوان محاسبات، ادامه داد: گزارش های دیوان را باید آسیب شناسی کرد و به این سؤال پاسخ داد که چرا برخی از این گزارش ها قابلیت بهره برداری از سوی تصمیم سازان و نهادهای تصمیم گیر را نداشته است.

رییس کل دیوان محاسبات ضمن تأکید بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود روند گزارش دهی، اظهار کرد: بهترین اقدام در شرایط فعلی این است که همزمان با پیشبرد وظایف قانونی محوله، علی الخصوص موضوع تفریغ بودجه سنواتی، به مرور زمان، اصلاحاتی را در مسیر بهبود هرچه بهتر روند گزارش دهی و اثربخشی ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستغیب: گزارش های دیوان محاسبات باید مبنای تصمیم گیری های اقتصادی باشد

دستغیب: گزارش های دیوان محاسبات باید مبنای تصمیم گیری های اقتصادی باشد