مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 13:402023-03-06اجتماعي

نبود قانون سن فرسودگی خودرو و معاینه فنی هایی که راحت گرفته می شوند


 اکسیدهای نیتروژن ناشی از اگزوز خودروها به ویژه خودروهای فرسوده و غیراستاندارد، که آمار آنها در مشهد کم نیست، بیشترین نقش را در آلودگی هوا به ویژه در فصل زمستان دارند.

- ایسنا/خراسان رضوی  اکسیدهای نیتروژن ناشی از اگزوز خودروها به ویژه خودروهای فرسوده و غیراستاندارد، که آمار آنها در مشهد کم نیست، بیشترین نقش را در آلودگی هوا به ویژه در فصل زمستان دارند.

 هنوز هم در سطح شهر چهره کامیون هایی را می بینیم که مربوط به دهه 30 هستند و مالکان آنها باید برای تعویض خودرو میلیاردها تومان هزینه کنند درصورتی که تسهیلات ارائه شده در حد توان و به نفع مالکان برای جایگزینی خودرو نیست.

در قانون هوای پاک نیز عمر فرسودگی خودروها حذف شده و چیزی به نام قانون سن فرسودگی خودرو وجود ندارد.

محمد پذیرا، رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در گفت وگو با ایسنا درخصوص تعیین سن فرسودگی خودروهای سطح شهر گفت: آیین نامه قانون فرسودگی خودرو که مصوبه هیات وزیران دولت بود به دلیل شکایت برخی شهروندان، اجرایی نشد و درحال حاضر چیزی به نام قانون سن فرسودگی خودرو وجود ندارد.

حد مجاز تردد یک خودرو، گرفتن معاینه فنی است و اکنون در این مورد خودروهایی که سن بالا دارند باید طی چند مرحله در زمان های مشخص معاینه فنی را پاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود قانون سن فرسودگی خودرو و معاینه فنی هایی که راحت گرفته می شوند

نبود قانون سن فرسودگی خودرو و معاینه فنی هایی که راحت گرفته می شوند