مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اسفند 1401 ساعت 08:502023-03-12اقتصادي

اجرای شخم زمستانه 25 درصد از شالیزارهای گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اجرای شخم زمستانه بیش از 25 درصد از شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: رعایت تقویم زراعی از سوی شالیکاران گیلانی باید مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صالح محمدی شامگاه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران اظهار کرد: شالیکاران به عنوان سربازان عرصه تأمین امنیت غذایی با شنیدن صدای پای بهار، وارد کارزار کشت و کار می شوند.

وی با اشاره به مزیت های شخم زمستانه شالیزارهای گیلان افزود: اجرای شخم زمستانه ضمن دفع آفات و حذف زمستان گذرانی آفات منجر به خروج گازهای سمی و باتلاقی از شالیزارها می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کم بارشی پاییز و زمستان، بیان کرد: با توجه به کاهش بارش های پاییز و زمستان، سال زراعی پر تنش و سخت دور از انتظار نیست.

محمدی با بیان اینکه کشاورزان باید از حداقل منابع آبی بیشترین بهره را ببرند، گفت: بارش های اخیر در گیلان فرصت مناسبی برای اجرای شخم های زمستانه شالیزارها پی گیلان بود که انتظار می رود کشاورزان از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

وی از اجرای شخم زمستانه بیش از 25 درصد شالیزارهای گیلان خبر داد و افزود: اجرای شخم اولیه و زمستانه همچنان در دستور کار شالیکاران گیلان قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای شخم زمستانه 25 درصد از شالیزارهای گیلان

اجرای شخم زمستانه 25 درصد از شالیزارهای گیلان