مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 اسفند 1401 ساعت 15:502023-03-17سياسي

داغ هایی که در سال گذشته بر دل «موسیقی» نشست


سال 1401 یکی از غم انگیزترین و تأسف بارترین سال ها در حوزه موسیقی بود و فعالان و دوستداران این رشته داغدار هنرمندان و پیشکسوتان بسیاری شدند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: در آستانه به پایان رسیدن سال، یکی از عمده وظایفی که رسانه ها برای ثبت و ضبط در تاریخ دارند، رجوع به آمار و تعداد افراد شاخص و شناخته شده در گذشته ی هر حوزه فعالیتی است که هنر موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فرآیندی حزن انگیز که فقدان هر کدام از این بزرگواران مشتمل بر خاموشی و کم سو شدن بخش روشنی از موسیقی ایران است که متأسفانه و همواره دربرگیرنده ثمرات ناخوشایندی بر پیکره این هنر ارزنده و شریف موسیقی کشورمان است.

به طور حتم بازتاب آنچه از فقدان و درگذشت این هنرمندان ارزنده در نوشتارهای رسانه ای ثبت می شود، نمی تواند جایگزینی بر هنر شایسته و مؤثر هر یک از آنان باشد، اما حداقل یک یادآوری دوباره و شاید چندباره برای از دست دادن افرادی است که غروب آنان در آسمان موسیقی ایران ضررهای جبران ناپذیری را بر آسمان فرهنگ و هنر ایران زمین وارد می کند.

ضررهایی که اگر برای ثبت و ضبط هریک از آنها و البته تلاش برای عرضه هرکدام کاری نکنیم، طی سال های پیش رو شاهد اتفاقات بسیار ناگواری خواهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داغ هایی که در سال گذشته بر دل «موسیقی» نشست

داغ هایی که در سال گذشته بر دل «موسیقی» نشست