مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اسفند 1401 ساعت 17:502023-03-16سياسي

شاد پیمایی عروسکی با تن پوش اقوام ایرانی در محمودآباد


ویژه برنامه شاد پیمایی عروسکی همراه با تن پوش اقوام ایرانی با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر محمودآباد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه فرا رسیدن عید نوروز برگزار شد.

- ویژه برنامه شاد پیمایی عروسکی همراه با تن پوش اقوام ایرانی با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر محمودآباد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه فرا رسیدن عید نوروز برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در حاشیه این مراسم گفت: نوروزخوانی از جمله آیین های پیش بهاری محسوب شده و این رسم کهن در مناطق مختلف شهری و روستایی اجرا می شود تا نوید بهار و حیات دوباره را به مشتاقان طبیعت بدهد.

محمد محمدی با بیان اینکه نوروزخوانان پیش از آغاز بهار به صورت دوره گردی در شهرها و روستاها به راه می افتند تا آمدن بهار را به ارمغان آورند، افزود: این رسم در هر محله و روستایی با آیین های خاصی اجرا می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با اشاره به اینکه اشعار نوروزخوانی معمولاً در مدح، بهار، طبیعت و یا ائمه اطهار است، تصریح کرد: مردم با روی گشاده از نوروزخوانان استقبال می کنند و هدایایی را به رسم یادبود به آنان می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاد پیمایی عروسکی با تن پوش اقوام ایرانی در محمودآباد

شاد پیمایی عروسکی با تن پوش اقوام ایرانی در محمودآباد