مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 09:042023-03-13اقتصادي

توزیع 15 هزار اصله نهال در سرخه/ ایران با «فقر مرتع» مواجه است


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از توزیع 15 هزار اصله نهال غیرمثمر رایگان در این شهرستان خبر داد.

- مرتضی شیرعلی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه به توزیع 15 هزار اصله نهال غیرمثمر رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان سرخه اشاره و اقدامات انجام شده از سوی این اداره در یک سال گذشته را برای مردم تشریح کرد.

وی بیان کرد: این شهرستان بیش از 900 هزار هکتار اراضی ملی دارد که حدود 355 هزار هکتار آن را مراتع و حدود 18 هزار هکتار را جنگل های بیابانی تشکیل می دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه اظهار کرد: از 18 هزار هکتار جنگل های بیابانی شهرستان سرخه، 15 هزار هکتار جنگل بیابانی و سه هزار و 800 هکتار نیز جنگل ارس است.

شیرعلی گفت: بیش از 82 هزار هکتار عرصه های بیابانی در شهرستان سرخه وجود دارد که نسبت به کاشت تاغ در بیش از هفت هزار هکتار از عرصه های بیابانی سرخه اقدام شده است.

وی یکی از مهم ترین اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری را احیا و اصلاح مراتع عنوان کرد و گفت: کشور ما با فقر مرتع مواجه است و به همین منظور، اجرای طرح مرتع داری در دستور کار قرار داده و دامداران و کشاورزان را به اجرای این طرح موظف کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 15 هزار اصله نهال در سرخه/ ایران با «فقر مرتع» مواجه است

توزیع 15 هزار اصله نهال در سرخه/ ایران با «فقر مرتع» مواجه است