مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 16:302023-03-13پزشكي

توجه به توصیه های بهداشتی در خرید ماهی قرمز جدی گرفته شود


رییس اداره بهداشت و مراقبت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: توجه به توصیه های بهداشتی در خرید ماهی قرمز توسط خریداران جدی گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا رضایی ارشد بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لازم است شهروندان در خرید و نگهداری ماهی قرمز به توصیه های مهم بهداشتی دامپزشکی توجه کنند و این توصیه ها را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه شهروندان ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز بهداشتی و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند، گفت: از خرید ماهیان مریض و بی حال و دارای لکه های سفید و قرمز در روی پوست بدن خودداری شود.

رییس اداره بهداشت و مراقبت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: خانواده ها از کودکان خود بخواهند از دست زدن و بازی کردن با ماهی خودداری کنند زیرا ممکن است عوامل بیماری زای احتمالی را به چشم و دهان خود منتقل کنند.

رضایی ارشد بیان کرد: شهروندانی که سابقه بیماری پوستی و آلرژی دارند برای تعویض آب ماهی و شست و شوی ظروف نگهداری آن حتماً از دستکش استفاده کنند و به یاد داشته باشند آب ماهی تعویضی باید به طور مستقیم در چاه فاضلاب تخلیه و از ریختن آن در معابر عمومی و یا باغچه خودداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به توصیه های بهداشتی در خرید ماهی قرمز جدی گرفته شود

توجه به توصیه های بهداشتی در خرید ماهی قرمز جدی گرفته شود