مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اسفند 1401 ساعت 02:052023-03-02بين الملل

نخستین دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه پس از جنگ اوکراین


وزرای خارجه آمریکا و روسیه برای اولین بار پس از جنگ اوکراین با هم دیدار کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیپلمات های ارشد روسیه و ایالات متحده روز پنج شنبه برای اولین بار پس از جنگ اوکراین در حاشیه نشست گروه 20 با هم دیدار و گفتگو کردند.

یک مقام ارشد آمریکایی در این ارتباط اعلام کرد که آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا به سرگیی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت که به جنگ پایان دهد و از مسکو خواست تا تعلیق پیمان هسته ای استارت جدید را لغو کند.

خبرگزاری های روسی نیز به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش دادند که لاوروف و بلینکن در پایان جلسه پشت درهای بسته کمتر از 10 دقیقه در حال حرکت صحبت کردند و هیچ مذاکره سیاسی میان آنها به صورت رسمی صورت نگرفته است.

بلینکن بعداً در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در دیدار کوتاه و غیررسمی اش به لاوروف گفته بود: مهم نیست در جهان یا در روابط ما چه اتفاقی می افتد، ایالات متحده همیشه آماده تعامل و اقدام بر روی کنترل تسلیحات استراتژیک خواهد بود، همانطور که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی حتی در اوج جنگ سرد هم در این زمینه تعامل داشتند.

در عین حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن انتظار گفتگوی رسمی بیشتر با روسیه را در کوتاه مدت ندارد و معتقد است که دیدار کوتاه بلینکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه پس از جنگ اوکراین

نخستین دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه پس از جنگ اوکراین