مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 13:272023-03-06سياسي

همکاری پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و قطر


رییس سنای ازبکستان که برای شرکت در پنجمین نشست سازمان ملل در کشورهای کمتر توسعه یافته به قطر سفر کرده با رییس شورای مشورتی این کشور، گسترش همکاری های پارلمانی را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، تنزیلا ناربایوا رییس سنای ازبکستان که برای شرکت در پنجمین اجلاس سازمان ملل متحد در کشورهای کمتر توسعه یافته به قطر سفر کرده با حسن بن عبدالله الغانم رییس شورای مشورتی این کشور، گسترش همکاری های بین پارلمانی را بررسی کردند.

در این دیدار چگونگی و چشم انداز توسعه روابط بین ازبکستان و قطر از جمله تحکیم روابط بین پارلمانی و همکاری های طرفین در چارچوب ساختارهای بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار تاکید شد که روابط متقابل بین پارلمان ها با ظرفیت های دو کشور همخوانی ندارد و همچنان فرصت های استفاده نشده برای تحکیم آن وجود دارد.

در همین راستا در این دیدار پیشنهاداتی مطرح شد که تشدید گفت وگوها در سطح روسای مجالس، کمیته ها و گروه های دوستی از طریق تبادل هیأت ها، تحکیم حمایت و همکاری متقابل در ساختارهای بین پارلمانی، هماهنگی اقدامات و پیشبرد ابتکارات مشترک از جمله آنان است.

همچنین به موضوع برقراری دیالوگ منظم در مورد تسریع تصویب اسناد دوجانبه که همکاری در زمینه های مختلف را در نظر دارد، توجه خاص شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و قطر

همکاری پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و قطر