مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اسفند 1401 ساعت 08:252023-03-06اجتماعي

یوزپلنگ آسیایی و چرایی نزدیک شدن به گرداب انقراض


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با وجود اقدامات سازنده سال های اخیر در راستای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، این گونه ارزشمند به گرداب انقراض نزدیک است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با وجود اقدامات سازنده سال های اخیر در راستای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، این گونه ارزشمند به گرداب انقراض نزدیک است.

اسدالله حاتمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یوزپلنگ آسیایی زمانی در بیشتر نقاط آسیا از شبه قاره هند تا افغانستان، ترکمنستان و ایران تا شبه جزیره عربستان و سوریه پراکنده بود، اما در حال حاضر در فهرست جانوران در آستانه انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار داشته و منحصر به نواحی دور افتاده در بیابان های ایران شده است.

وی افزود: آخرین گزارش مستند از یوزپلنگ در هندوستان به سال 1974 برمی گردد؛ از آن زمان به بعد یوزپلنگ به سرعت از سرتاسر قلمرو خود ناپدید شد و امروزه ایران آخرین پناهگاه یوزپلنگ آسیایی در دنیا به شمار می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آخرین قرائن و شواهد نشان می دهد که یوزپلنگ آسیایی تنها در ایران وجود داشته، در هیچ یک از کشورهای دیگر آسیایی مشاهده نشده و گزارش نیز نشده است؛ به این خاطر یوزپلنگ آسیایی را نیز یوزپلنگ ایرانی می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوزپلنگ آسیایی و چرایی نزدیک شدن به گرداب انقراض

یوزپلنگ آسیایی و چرایی نزدیک شدن به گرداب انقراض