مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اسفند 1401 ساعت 10:552023-03-03اجتماعي

سمندر لرستانی در سفره هفت سین و ترویج قاچاق گونه های کمیاب


در آستانه ورود به سال جدید معمولا خانواده ها در تکاپوی خرید و چیدن سفره هفت سین و به جا آوردن رسوم ایرانی هستند؛ اما در این میان برخی کارها که هیچ پیشینه ای در فرهنگ ایرانی ندارند، - در آستانه ورود به سال جدید معمولا خانواده ها در تکاپوی خرید و چیدن سفره هفت سین و به جا آوردن رسوم ایرانی هستند؛ اما در این میان برخی کارها که هیچ پیشینه ای در فرهنگ ایرانی ندارند، مرسوم شده و البته خطرات بسیاری هم برای محیط زیست دارند؛ از جمله آن ها خرید گونه هایی همچون مار و سمندر لرستانی به عنوان نماد ثروت است که موجب ترویج قاچاق و همچنین نابودی گونه های بومی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درحالی که به عقیده بسیاری از کارشناسان قدمت حضور ماهی قرمز بر سر سفره های هفت سین به 100 سال هم نمی رسد، اما چند سالی است که حیوانات دیگری همچون مار آبی، لاک پشت و سمندر، مهمان ناخوانده سفره های هفت سین برخی خانواده های ایرانی شده است.

هر سال نزدیک عید نوروز، چهره معابر تغییر می کند و فعالیت های اقتصادی حاشیه ای آغاز و خیابان ها پر می شود از آکواریوم های کوچک ماهی قرمزهایی که نماد مهر، پیروزی، شادی، سرزندگی و برکت محسوب می شوند.

اما چندسالی است که در کنار ماهی، حیوانات خزنده دیگری هم از قبیل سمندر و خزندگان مانند لاک پشت و مار برای فروش دیده می شوند تا بلکه به زور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمندر لرستانی در سفره هفت سین و ترویج قاچاق گونه های کمیاب

سمندر لرستانی در سفره هفت سین و ترویج قاچاق گونه های کمیاب