مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اسفند 1401 ساعت 10:352023-03-14بين الملل

یمنی ها احیای روابط ایران و عربستان را چگونه می بینند؟


بعد از امضای توافق بین عربستان و ایران بر سر احیای روابط فی مابین، بسیاری درباره تاثیر این توافق بر جنگ یمن در آستانه ورود آن به هشتمین سال صحبت می کنند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- تسنیم نوشت: عربستان سعودی، ایران و چین روز جمعه نوزدهم اسفند 1401 برابر با دهم مارس 2023 میلادی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند در نتیجه گفت وگوهای انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت خانه ها و نمایندگی ها را بازگشایی کنند.

این توافق خشم صهیونیست ها و آمریکایی ها را  برافروخت و این  امر از سخنان نفتالی بنت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی کاملا مشهود است که وی توافق ایران و عربستان  را تحولی خطرناک برای اسراییل و یک پیروزی سیاسی برای ایران دانست و  محافل آمریکایی ها  نیز از این توافق  به عنوان ضایعه عظیم برای منافع آمریکا در منطقه، چالش ژئوپلیتیکی برای آمریکا و پیروزی چین یاد کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالمیادین، از سوی دیگر کشورهای عربی این توافق را گامی در مسیر درست دانستند که به ایجاد جو مثبت در منطقه به ویژه عراق، سوریه، لبنان و یمن کمک می کند.

سیاستمداران و دیپلمات ها در صنعا معتقدند که احیای  روابط کشورهای عربی و اسلامی که اصولاً  به توقف مداخله دشمنان در منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمنی ها احیای روابط ایران و عربستان را چگونه می بینند؟

یمنی ها احیای روابط ایران و عربستان را چگونه می بینند؟