مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اسفند 1401 ساعت 13:102023-03-12اجتماعي

ضرورت تغییر الگوی توسعه کشور


معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت تغییر الگوی توسعه کشور گفت:مردم پای حفاظت از محیط زیست بیایند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن اکبری در چهارمین همایش ملی جنگل ایران که همزمان با ششمین روز از هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهارداشت: در ایران 309 منطقه حفاظت شده تحت مدیریت مناطق چهارگانه وجود دارد که در این مناطق 2 هزار مهره دار وحشی و بیش از هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایران اکوسیستم های متنوعی از پهنه های تالابی تا تپه های ماسه ای و اراضی مرتعی وجود دارد که کمترین کشوری دارای چنین ظرفیتی است، اظهار کرد: کشور ما جایگاه بسیار ویژه ای از بُعد تنوع زیستی و اکوسیستمی دارد که می توان بیشترین بهره برداری از منابع ژنی موجود در کشور برد ولی بی توجهی به این مقوله بسیاری از این منابع ژنتیکی را از دسترس خارج کرده است.

اکبری گفت: تخریب جنگل دیلمان، خشکی زاینده رود، خشکی دریاچه پریشان و بسته شدن پرونده حیات 2 گونه گربه سان بزرگ ایران و همچنین بسیاری از مشکلات حوزه آب و کانون های فرسایش از پیامدهای برخی طرح های توسعه ای است.

ضرورت تغییر الگوی توسعه کشور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه باید مدل توسعه را تغییر دهیم، افزود: رویکرد توسعه باید در کشور تغیی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تغییر الگوی توسعه کشور

ضرورت تغییر الگوی توسعه کشور