مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اسفند 1401 ساعت 06:502023-03-12دانش

کاهش متقاضیان صندلی های ارشد و دکتری دانشگاه ها


رییس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تقاضا برای قرار گرصندلی های ارشد و دکتری خبر داد و گفت: وقتی تعداد داوطلبان آزمون سراسری ما کاهش می یابد، - رییس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تقاضا برای قرار گرصندلی های ارشد و دکتری خبر داد و گفت: وقتی تعداد داوطلبان آزمون سراسری ما کاهش می یابد، به تبع آن در مقاطع بالاتر نیز روند کاهشی داوطلب را شاهد خواهیم بود.

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به کاهش تعداد داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری در کشور اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر تعداد داوطلبان دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه ها هر سال روند کاهشی دارد و این موضوع طبیعی است چرا که وقتی داوطلبان آزمون سراسری ما کاهش یابد در مقاطع بالاتر نیز روند کاهشی را خواهیم داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در یکی از دوره های آزمون سراسری(کنکور) با کاهش داوطلب مواجه شدیم که این نقطه کاهشی در حال حاضر به دو دوره کارشناسی ارشد و دکتری رسیده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: ما امسال در دو دوره کارشناسی ارشد و دکتری هم کاهش داوطلب داشتیم و هم اینکه به تبع کاهش جمعیت،به احتمال خیلی زیاد کاهش قبولی نیز خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش متقاضیان صندلی های ارشد و دکتری دانشگاه ها

کاهش متقاضیان صندلی های ارشد و دکتری دانشگاه ها