مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 19:252023-05-28بين الملل

پیشتازی اردوغان در نتایج اولیه انتخابات


دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از صبح امروز آغاز شد تا رای دهندگان تصمیم بگیرند که «رجب طیب اردوغان» پس از بیست سال در قدرت بماند یا رقیب او «کمال قلیچدار اوغلو» جایگزین وی شود.

-   بین الملل تابناک: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از صبح امروز آغاز شد تا رای دهندگان تصمیم بگیرند که رجب طیب اردوغان پس از بیست سال در قدرت بماند یا رقیب او کمال قلیچداراوغلو جایگزین وی شود.

 رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی در یک هزار و 94 حوزه انتخابیه 81 استان این کشور آغاز شده بود، برابر قانون انتخابات و پس از اخذ آرای مردم و بدون تمدید، ساعت 17 به وقت محلی پایان یافت.

برابر قانون انتخابات ترکیه، بلافاصله بعد از اتمام رای گیری، شمارش آرای صندوق های رای توسط عوامل اجرای انتخابات و با نظارت نمایندگان احزاب راه یافته به پارلمان این کشور و نیز احزاب ائتلاف حامی دو نامزد حاضر در این رقابت در محل شعبه اخذ رای آغاز شد.

بنا به دستورالعمل اعلام شده توسط شورای عالی انتخابات ترکیه، همه 191 هزار و 885 صندوق رای در 973 شهرستان 81 استان داخل و نیز همه صندوق های خارج از کشور ترکیه پس از اتمام مراحل رای گیری باز شده و شمارش آرا آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی اردوغان در نتایج اولیه انتخابات

پیشتازی اردوغان در نتایج اولیه انتخابات