مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 07:402023-06-12اقتصادي

زخمه های فراموشی بر پیکره غارها


غارهای خفته در دل شهرهای خراسان رضوی روزگاری بر تارک این سرزمین مانند نگین انگشتری می درخشیدند، اما امروز همچون نای بی نوا و خاموش رد زخمه های فراموشی را بر پیکره خود احساس می کنند و چشم به راه اند تا در زیر چتر سرمایه گذاری و همت مسئولان غبار مهجوریت .

- ایسنا/خراسان رضوی غارهای خفته در دل شهرهای خراسان رضوی روزگاری بر تارک این سرزمین مانند نگین انگشتری می درخشیدند، اما امروز همچون نای بی نوا و خاموش رد زخمه های فراموشی را بر پیکره خود احساس می کنند و چشم به راه اند تا در زیر چتر سرمایه گذاری و همت مسئولان غبار مهجوریت از درون دخمه های تو در تو و سترگشان زدوده شود.

مطابق بررسی اولیه، خراسان رضوی با بیش از 220 تا 300 غار شناسایی شده می تواند در حوزه جاذبه های غارنوردی، دارای ظرفیت های عظیمی باشد، اما اکنون به دلیل کم لطفی مسئولان امر این ظرفیت ها به دست فراموشی سپرده شده و کمتر کسی به پتانسیل گردشگری این مکان ها توجه می کند.

اعتبارات مورد نیاز برای مطالعه ناچیز است در همین خصوص دبیر کارگروه غارشناسی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا گفت: تاکنون بر اساس اعلام انجمن غارشناسی و غارنوردی خراسان رضوی بیش از 200 دهنه غار شناسایی شده اند که از این تعداد مطالعات بیش از 26 دهنه غار انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخمه های فراموشی بر پیکره غارها

زخمه های فراموشی بر پیکره غارها