مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 08:292023-05-29اجتماعي

جشنواره ای با بوی بهشتی گل محمدی در بانه


با هدف توسعه گردشگری کشاورزی شهرستان بانه دومین جشنواره گردشگری گل محمدی با حضور گردشگرانی از استان های همجوار در روستای سیاحومه این شهرستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، صدها گردشگر با همراهی لیدرهای گروه های کوهنوردی و پیاده روی برای شرکت در دومین جشنواره گلاب گیری به مزرعه گل محمدی روستای سیاحومه آمده بودند و از نزدیک جاذبه های گردشگری این روستا را که در بخش نمشیر واقع شده، به تماشا نشستند.

همه می گویند تجربه جالبی است، با دستان خود گل بچینی و از دیدن گل های رنگارنگ در یک روز بهاری لذت ببری و گلابی را که از قدیم الایام در هر خانه ای وجود داشته با دستان خود در دیگ های گلاب گیری درست کنید.

گردشگران در زمینه برداشت گل محمدی و گلاب گیری با خانواده محمودزاده و کارگران مرزعه همکاری کردند و از نزدیک با نحوه برداشت گل محمدی و گلاب گیری سنتی آشنا شدند.

با توجه به شرایط آب و هوایی و توپوگرافی، بسیاری از زمین های شهرستان بانه مستعد کشت گل محمدی و گیاهان دارویی است و برهمین اساس هر ساله به مساحت مزارع گل محمدی اضافه می شود و جهاد کشاورزی شهرستان بانه برای حمایت و تشویق از کشاورزان ریشه قلمه یارانه دار و تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره ای با بوی بهشتی گل محمدی در بانه

جشنواره ای با بوی بهشتی گل محمدی در بانه