مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-13پزشكي

این رژیم غذایی، چاق تان می کند


متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: رژیم های غذایی روزه داری متناوب، علی رغم کارایی بالا در برخی افراد اثر عکس دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب یکی از معروف ترین رژیم های غذایی و در واقع نوعی الگوی غذاخوردن است که بین دوره های غذاخوردن و ناشتایی در تناوب است.

این رژیم به شما نمی گوید چه غذایی بخورید بلکه به شما می گوید کی غذا بخورید و این یکی از تفاوت های اساسی آن با دیگر انواع رژیم لاغری است.

در رژیم فستینگ شما بین ساعات روزه داری و ساعاتی که می توانید غذا بخورید در تناوب هستید.

ایده رژیم روزه داری این است که در ساعاتی که شما غذا نمی خورید و بدن شما کالری دریافت نمی کند، به جای قند از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند و این اتفاق باعث می شود که لاغر شوید.

در مورد این رژیم ادعا می شود که محدود کردن دریافت کالری به ویژه شب ها، می تواند التهاب، مقاومت به انسولین و چاقی را کاهش دهد.

احسان حجازی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره رژیم های روزه داری متناوب توضیحاتی داد و اظهار کرد: چاقی و اضافه وزن آورده زندگی مدرن است، موضوعی که افراد را ترغیب به استفاده از راهکارهای سریع برای کاهش وزن می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این رژیم غذایی، چاق تان می کند

این رژیم غذایی، چاق تان می کند