مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-17فرهنگي

چه کنیم بچه ها کتاب را به گوشی ترجیح دهند؟


محمدرضا شمس معتقد است، کتاب خوانی الله بختکی نمی شود و باید برنامه ای برای آن داشت و در قدم اول باید بچه ها را به کتاب نزدیک کرد.

- محمدرضا شمس معتقد است، کتاب خوانی الله بختکی نمی شود و باید برنامه ای برای آن داشت و در قدم اول باید بچه ها را به کتاب نزدیک کرد.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره مسئله کتابخوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتابخوان کردن بچه ها وجود دارد، اظهار کرد: کتاب خواندن مانند هر کار دیگری از خانه و خانواده شروع می شود؛ در واقع آموزش بچه ها برای هر کاری از خانواده شروع می شود.

زمانی که در خانواده پدر تلویزیون می بیند و یا مادر دارد با تلفن همراه بازی می کند، نمی توانیم توقع داشته باشیم که بچه کتاب خوان باشد.

زمانی بچه کتاب خوان می شود که پدر و مادر کتاب بخوانند، اگر آن ها کتاب نخوانند بچه کتاب خوان نمی شود مگر این که با دوستان کتاب خوان ارتباط داشته باشد.

او با بیان این که اولین راه برای کتاب خوان کردن بچه ها نزدیک کردن آن ها به کتاب است، گفت: بهترین راه برای نزدیک کردن بچه ها به کتاب قصه است؛ زمانی که کودک بودیم به خاطر نبود تلویزیون و وسایل ارتباط جمعی، شب ها در خانه و دورهمی ها بزرگ تری قصه می گفت و بقیه گوش می کردند، با خنده قهرمان داستان می خندیدند و با گریه اش گریه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کنیم بچه ها کتاب را به گوشی ترجیح دهند؟

چه کنیم بچه ها کتاب را به گوشی ترجیح دهند؟