مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 08:152023-05-30ورزشي

تیم فوتوالی زنجان قهرمان رقابت های «کیش گیمز» شد


تیم فوتوالی زنجان در مسابقات ورزش های ساحلی «کیش گیمز» توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند - ایسنا/زنجان تیم فوتوالی زنجان در مسابقات ورزش های ساحلی کیش گیمز توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند این تیم که با نام هیئت ورزش روستایی زنجان در این رویداد شرکت کرده بود، توانست با ترکیب مهدی قرابیگلی و امیرحسین دهقانی و سرپرستی علی بیات و با پشت سر گذاشتن نماینده استان یزد در دیدار نهایی، عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود کند.

نخستین دوره بازی های ساحلی کیش گیمز 2023 از 28 اردیبهشت ماه امسال در رشته های مختلف آغاز شده و قرار است تا اول تیرماه ادامه داشته باشد که استان زنجان در این رقابت ها علاوه بر رشته فوتوالی، رشته سپک تاکرا را نیز اعزام کرده است که رقابت های این رشته از امروز آغاز می شود.

گفتنی است، فوتوالی برای اولین بار در برزیل انجام شد.

این رشته در دهه شصت میلادی به صورت تفریحی و بدون تشکیلات خاصی در بین ساحل نشینان برزیل رواج پیدا کرد تا سال 1980 که به عنوان یک رشته ورزشی محبوب رسمیت پیدا کرد و دارای فدراسیون جهانی شد.

از اوایل سال 1387 ایران نیز به عضویت فدراسیون جهانی فوتوالی در آمد.

سازمان تربیت بدنی در اواسط سال 1387 رشته فوتوالی را به رسمیت شناخت و در سال 1390 با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیم فوتوالی زنجان قهرمان رقابت های «کیش گیمز» شد

تیم فوتوالی زنجان قهرمان رقابت های «کیش گیمز» شد