مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-19ورزشي

عید قربان موعد افتتاح شهر «آرکاداغ» در ترکمنستان


در نشست کابینه ترکمنستان اعلام شد شهر آرکاداغ در روزهای عید سعید قربان افتتاح خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نشست کابینه وزرای ترکمنستان 29 ژوئن به عنوان روز افتتاح شهر آرکاداغ مرکز استان آخال اعلام شد.

سردار بردی محمداف ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه فاز دوم ساخت و ساز این شهر گفته بود: شهر آرکاداغ با امکانات مدرن که قرار است در آینده نزدیک به بهره برداری برسد، با حروف طلایی در تاریخ ما ثبت خواهد شد.

افتتاح شهر آرکاداغ همزمان با جشن عید سعید قربان است که با دستور رییس جمهور ترکمنستان روزهای 28، 29 و 30 ژوئن در این کشور تجلیل می شود.

ساخت این شهر هوشمند با ابتکار قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور سابق ترکمنستان در سال 2019 آغاز شد و قرار بود در دو مرحله انجام شود.

فاز اول ساخت آن به پایان رسیده است.

در چارچوب مرحله اول ساخت این شهر 336 ساختمان مدرن شامل ساختمان های مسکونی دو و چند طبقه، امکانات عمومی، آموزشی، پزشکی و فرهنگی، ورزشی و سیستم های مهندسی ساخته شده اند.

نام این شهر جدید در ترکمنستان همسان با عنوان قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق  ترکمنستان یعنی آرکاداغ است.

این اصطلاح به صورت رسمی فقط در رابطه با رهبر ملی ترکمنستان هم از سوی شهروندان و هم توسط مقامات و رسانه های دولتی این کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عید قربان موعد افتتاح شهر «آرکاداغ» در ترکمنستان

عید قربان موعد افتتاح شهر «آرکاداغ» در ترکمنستان