مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 20:002023-06-13سياسي

ماجرای معدوم سازی هفت اسب میلیاردی


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از معدوم سازی هفت اسب میلیاردی دراین استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

- محمد حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، از معدوم سازی هفت اسب در استان زنجان طی یک ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: معدوم سازی این تعداد اسب به خاطر بیماری مشمشه بود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیماری مشمشه بیماری مشترک بین انسان و اسب است، عنوان کرد: هفت اسب مبتلا به بیماری مشمشه بعد از تزریق آرام بخش با شلیک گلوله معدوم شدند.

وی در مورد برنامه های پیشگیرانه در رابطه با بیماری مشمشه در باشگاه ها گفت: ما در این راستا یک برنامه کلی داریم، و از همه مراکز سوارکاری و پرورش اسب به طور مرتب مراجعه کرده و تست های مورد نیاز را انجام می دهیم.

حاج کاظمی با بیان اینکه مراجعات ما به باشگاه های اسب سواری حداقل سالی دو بار است ولی ممکن است اگر مشکی توجه مان را جلب کند، تعداد مراجعات در فاصله کمی اتفاق می افتد، گفت: بعضی از بیماری ها در دام علامت ندارند مثل بیماری مشمشه در اسب و یا سل در گاوداری که به ظاهر سالم هستند، ولی میکروب در بدنشان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه باشگاه  داران اسب، خودشان از آگاهی های لازم برخوردار هستند و همکاری های لازم را با ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای معدوم سازی هفت اسب میلیاردی

ماجرای معدوم سازی هفت اسب میلیاردی